Mitac Mio C220 je jedan od primera da jeftiniji GPS uređaji ne moraju obavezno da budu i loši, posebno kada je u pitanju završna obrada. Naravno, niska cena mora negde da se odrazi ali se to ovog puta desilo na polju dodatnih mogućnosti, što nam se čini kao dobar izbor.
Spoljašnji izgled uređaja je sasvim zadovoljavajući, kao i kvalitet i funkcionalnost vakuumskog nosača za šoferšajbnu. Konfiguracija kod Mia C220 je istog kvaliteta kao i kod skupljih Miovih modela, a sastoji se od Samsungovog procesora radnog takta od 400 MHz i standardnog 20-kanalnog SiRF StarIII GPS čipseta. Operativni sistem je Windows CE 5.0. Interesantno je da proizvođač potencira na tome da je Mio C220predviđen i za upotrebu van vozila, pa tako postoji opcija za pešake prilikom definisanja parametara rute. Da nas ne shvatite pogrešno, Mio nije jedini proizvođač koji ima opcije za pešake u uređajima koji su prvenstveno namenjeni za vozila, ali je jedan od retkih koji poklanja pažnju „pešačkoj“ grupi korisnika. Ipak, pitanje je da li baterije od 1200 mAh sa trajanjem od 4,5 sata u full režimu može da zadovolji npr. turiste koji obilaze nepoznati grad peške. Uređaj je malih dimenzija i ne zauzima mnogo mesta u vozilu (ili džepu), a displej je dijagonale 3,5 inča. Sa druge strane, slika je oštra sa dobrim bojama, što ublažava problem veličine displeja. Uputstva za navigaciju u toku vožnje su dosta dobra, ali je velika mana što Mio uređaji još nisu potpuno lokalizovani, t.j. ne postoji srpski jezik za korisnički interfejs. Jedino je karta na srpskom jeziku, što nekim korisnicima može da bude dovoljno, ali je dosta njih kojima bi kompletan interfejs na srpskom zaista značio. Kod svih uređaja za navigaciju u vožnji je primetno da proizvođači karata rade na ažurnosti, pa je tako i karta u Mio C220 prilično ažurna. Uz uređaj korisnik dobija i karte istočne i jugoistočne Evrope, kao i Srbije. Dodatne karte mogu da se uvezu u uređaj preko SD/MMC čitača kartica. Prikaz karte je omogućen u zavisnosti od toga da li je korisnik u kolima ili pešači. Tako je tu meni „Cockpit“ gde vozači mogu da prate informacije kao što su brzina i podaci o sledećem skretanju i sl., dok je meni „Map“ predviđen za pešake.
Interfejs i funkcionalnost
Korisnički interfejs je isti kao i kod skupljih Miovih modela, s tim što ne postoje dodatne opcije za multimedijalne sadržaje i slično. Mio C220 ispunjava isključivo osnovnu namenu – navigaciju tokom vožnje. Za vozače u zapadnoj Evropi već neko vreme proizvođači GPS navigacionih uređaja imaju u ponudi baze podataka o kamerama za brzinu na putu, doduše u onim zemljama koje dozvoljavaju korišćenje takvih informacija u toku vožnje. Kupovinom Mia, korisnik dobija pravo da u toku jedne godine skida ažurne podatke o kamerama sa web sajta. Po isteku jedne godine, korisnik ima mogućnost da produži pristup bazi podataka uz određenu novčanu naknadu. Za korisnike za čija područja ne postoje takve baze podataka, ostavljena je mogućnost ručnog unosa podataka o kamerama i kreiranje lične baze podataka.Interfejs je jednostavan za snalaženje, tako da nije problem naći željenu adresu ili odabrati lokaciju na karti do koje korisnik želi da dođe. Prisutne su razne opcije za kreiranje rute, u suštini isto kao i kod skupljih modela. Tu je i solidna baza POI (Point of Interest) lokacija, koja bi možda mogla i da se dopuni sa novijim objektima u Srbiji. Naravno, i za POI bazu podataka je omogućen ručni unos, tako da i ta baza može da se dopunjuje.
Navigacija u vožnji je standardno dobra, pregled rute je jako lepo dizajniran, što je odlika svih Miovih uređaja. Koliko smo primetili, glasovna uputstva (na engleskom ili nekom drugom od ponuđenih jezika) su prilično tačna i pravovremena, a korisnik dobija informacije o blizini sledećeg skretanja, izlazu na kružnom toku itd. Rekalkulacija rute je dovoljno brza, a u opcijama rute se podešavaju pravci koje korisnik želi da izbegne.
Naš zaključak je da je Mitac Mio C220 GPS jedan od najboljih izbora za korisnike koji nisu spremni da izdvoje više od 100 eura za navigacioni uređaj. Mio C220 pruža samo osnovnu funkcionalnost navigacionog uređaja, ali je kvalitet isti kao i kod skupljih modela.
Нема коментара:
Постави коментар